Peter Pan, matineu pentru copii

Când lucrurile devin prea serioase la facultate sau simți că te maturizezi, ia-ți liber o oră de la viață și mergi la un matineu pentru copii, mai ales dacă ești student la muzicologie. Eu asta am făcut joi dimineață, total neplanificat. Și ce simbol al copilăriei eterne este mai potrivit decât Peter Pan?! M-am hotărât că am nevoie de o porție copioasă de copilărie, doar cu o oră înainte de începerea spectacolului și, pentru a-mi demonstra puterea de persuasiune, am corupt convins doi colegi să mă însoțească și așa a început aventura de joi dimineață pe care urmează să v-o povestesc!

Peter Pan sau Povestea micuțului Pan este un musical pentru copii compus de Laurențiu Profeta pe un libret de Eugen Rotaru, care a avut premiera la Opera Națională Română din Cluj Napoca pe data de 9 aprilie 2015, iar pentru mine, acesta este și al doilea spectacol pentru copii pe care am avut ocazia să-l văd pe această scena, primul fiind Hansel și Gretel. Cu toții știm povestea lui Peter Pan, celebrul personaj al literaturii scoțiene, băiețelul care refuză să devină adult, trăind pe insula numită Țara de nicăieri, ca lider al băieților pierduți, care intră într-o noapte în casa unei familii, cunoscându-i pe cei trei copii ai acesteia, Wendy, Michael și John. Cei patru călătoresc împreună în Tărâmul de nicăieri unde îi întâlnesc pe Capitanul Hook, pe pirații săi și pe Crocodil. Aventurile din Țara de nicăieri de care aceștia au avut parte le puteți urmări la Opera Națională Română din Cluj Napoca!

Marea majoritate a distribuției a fost formată din studenți ai Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, printre aceștia numărându-se protagoniștii, Alice Bacalu în rolul lui Wendy, și Adonis Tanța în rolul lui Peter Pan. Tinerii, mai apropiați de vârsta publicului, au reușit să atragă cu ușurință atenția celor mici prin energia, prospețimea și spontaneitatea interpretării lor, dar și prin lecția de zbor pe care Peter Pan, Wendy, Michael și John au oferit-o publicului în timpul spectacolului, învățându-i pe cei mici o parte din coregrafia spectacolului, spre entuziasmul acestora. Pregătirea muzicală a spectacolului, dar și acompaniamentul pianistic al acestuia au fost asigurate de către Ovidiu Moldovan, iar conducerea muzicală a aparținut Dalmei Kovacs. Ingenioasele costume, în special cel a Crocodilul, au fost realizate de către Viorica Petrovici.

De mult nu am mai simțit atât de mult entuziasm la operă. Copiii știu să se bucure, să aprecieze și să ovaționeze actul artistic, indiferent la ce nivel este acesta executat, iar acest lucru ar trebui să-l învățăm de la ei. Ei critică și amendează ceea ce este cu adevărat important – cântatul fără pasiune și bucurie – și, precum însuși Beethoven spunea, A cânta o notă greșit este un lucru neînsemnat, dar a cânta fără pasiune este de neiertat.

Ca de fiecare dată, îl voi felicita pe talentatul fotograf al Operei, Nicu Cherciu, fără fotografiile căruia postările mele nu ar arăta atât de frumos. Pentru a vedea toate fotografiile făcute de acesta, intrați pe pagina de Facebook a Operei Naționale Române din Cluj-Napoca. Acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă invit din nou la operă. Următorul spectacol va avea loc mâine, 1 noiembrie, și este unul mai sobru decât cel despre care am vorbit în această postare. Este vorba despre Requiemul Parastas de Marțian Negrea, în memoria tuturor celor care au slujit Opera Națională Română Cluj-Napoca, interpretat de către soprana Irina Săndulescu Bălan, mezzo-soprana Sorana Negrea, tenorul Cristian Mogoșan, basul Cristian Hodrea și corul și orchestra operei, sub bagheta unuia dintre cei mai buni dirijori din România, Gabriel Bebeșelea. Ne vedem la operă!

Kisses, Bianca

1

You might also like

No Comments

Leave a Reply