Replici pe care să nu le spui unui cântăreț de operă

Eu cânt de mică. Nu-mi amintesc când am cântat pentru prima dată, iar acest lucru se datorează probabil faptului că am cântat înainte să merg sau să vorbesc, dar sunt sigură că încă de pe-atunci datează niște replici din partea celor din jurul meu care nu sunt muzicieni pe care… nu le mai suport! Am făcut un top al acestor replici sau subiecte de conversație și sunt sigură că foarte mulți cântăreți au auzit cel puțin jumătate din aceste replici cel puțin o dată în viață. 

1.Trebuie să mergi și tu la *adaugă un nume de concurs de talente televizat*! Ăăă… nu. Pe lista de dorințe a unui cântăreț de operă sau viitor cântăreț de operă nu se vor afla niciodată concursurile de talente. Nu avem timp. Suntem prea ocupați să studiem, să ne îmbunătățim tehnica și să ne pregătim de concursuri și audiții. Noi vrem la Scala!

2.Cântă-mi ceva! Nu funcționează așa… Opera nu se cântă la colțuri de stradă sau în sufragerie. Dacă vreți să ne ascultați cântând, vă așteptăm cu drag în sălile de concerte sau de spectacol! Mulțumim pentru înțelegere!

3.Ești atât de slabă și cânți operă? Da, iar acest lucru nu mă afectează cu absolut nimic. Este doar o concepție greșită. Și nu, nici coarne de viking nu port în timp ce cânt operă. Promit!

4.Ai văzut cum cântă *adaugă nume de copil până la vârsta de 14 ani care se presupune că ar cânta operă*? De obicei acei copii care apar la concursurile de talente și cântă… operă, sunt produse contrafăcute cu scopul de a fura ochii și urechile, dar tehnica lor nu este una sănătoasă, iar în timp, nici organul lor fonator nu ar fi. Muzica de operă necesită corzi vocale mature și o pregătire temeinică, iar un alt argument în acest sens ar fi scrisoarea sopranei Heidi Moss către tânăra Laura Bretan, pe care o puteți citi aici.

5.Tu înțelegi ce spui când cânți și toate notele alea sunt scrise în partitură? Ca să transmitem ceea ce personajul nostru simțe, trebuie să înțelegem tot ce cântăm și da, idealul ar fi să se respecte întocmai partitura și cerințele regizorului și dirijorului. Cam asta înseamnă opera.

6.Ce vrei să faci după ce termini facultatea? Să cânt, evident! Cât mai bine, cât mai mult, pe cele mai mari scene din lume. Din ce alt motiv aș sta 4/6 ani în facultate, aș studia câteva ore bune pe zi și aș petrece atât de mult timp la operă dacă nu aș vrea să profesez în acest domeniu?

7.Ce cari în geanta aia atât de grea?! Nimic din ceea ce nu am nevoie într-o zi obișnuită de facultate. Partituri, sticlă de apă sau termos de ceai, Dextroză, ghimbir, mai multe partituri, un carnețel cu notițe, iPadul pe care am partituri și înregistrări, căști și probabil câteva farduri. De ce?!

8.Cum poți să reții trei ore de muzică, într-o limbă străină? Special opera singer/musician skills. După sutele de ore de repetiții, este aproape imposibil să nu reții partitura, iar atunci când este nevoie, cântăreții sunt ajutați de sufleori.

9.Unde sunt microfoanele cântăreților de operă? Nu sunt. Cântăreții de operă sunt propriile lor microfoane. Tehnica de canto clasic este cea care ne ajută să ne facem auziți peste orchestră, într-o sală mare. Cu cât mai bună tehnica, cu atât mai mare volumul. Da, mai depinde și de structura rezonatorilor fiecăruia dintre noi.

10.De ce nu mergi și tu la un concert André Rieu? (Mulțumesc, Bianca Man, pentru sugestie!) Asta e una dintre cele clasice… Noi nu mergem la concert André Rieu pentru că mergem la operă, unde muzica clasică nu este comercializată ca să prindă la orice public, ci este în stare pură, așa cum compozitorul a vrut-o, nu cântă nimeni și nu bate nimeni din palme în public după muzica de pe scenă. Vă invităm și pe voi la operă! Promitem că veți fi fascinați.

11.Cea mai frumoasă operă este „Fantoma de la operă”. „Fantoma de la operă” nu ar fi cea mai frumoasă operă nici măcar dacă… ar fi o operă. Nu aș dori să mă repet, dar… Vă invităm la operă!

12.Tu când vei cânta *adaugă numele unui rol care este scris pentru alt tip de voce decât al tău*? (Mulțumesc, Lucia Bulucz, pentru sugestie!) Acesta este deja un subiect… pretențios. E adevărat că nu toată lumea știe de ce fiecărui rol îi corespunde un tip de voce și uneori nici chiar cei familiarizați cu opera nu înțeleg aceste lucruri pe deplin, dar să știți că uneori este frustrant să ne aduceți aminte că nu vom cânta niciodată un rol pentru că ne-am născut soprane, iar rolul este pentru mezzosoprană sau invers, deoarece există „riscul” ca noi chiar să tânjim la un rol pe care suntem conștienți că nu-l vom aborda niciodată. Eu, de exemplu,… vreau să fiu tenor!

Acestea sunt replicile pe care sper să le aud cât mai rar de acum încolo, pentru că se bazează pe câteva clișee și concepții greșite despre cântăreții de operă. Cu siguranță fiecare dintre voi aveți replica voastră „preferată” pe care o primiți des și aș fi curioasă să le aflu și să continuăm lista de replici pe care preferăm să nu le mai auzim. Așa că, aștept sugestiile voastre într-un comentariu mai jos!

Mulțumesc, Bianca Man, pentru sugestii!

Kisses, Bianca

16

You might also like