Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, 5 premii la Festivalul Operelor Independente

După premiera de pe 16 aprilie 2019, La Finta Giardiniera mozartiană, alături de sora sa mai mare, The Old Maid and The Thief de Gian Carlo Menotti, în regia asis. dr. Mihaela Sandu și conducerea muzicală a conf. univ. dr. Coco Ghenceanu a luat drumul Iașiului, către o nouă experiență, o nouă scenă, un nou public, dar cu același entuziasm, bună dispoziție și energie, dobândite datorită încrederii pe care minunații noștri profesori ne-au oferit-o cu atâta răbdare și drag de a se dedica necondiționat evoluției noastre, dar și datorită feedback-ului pozitiv pe care spectacolul nostru l-a primit în urma primei sale reprezentații. Destinația exactă? Cea de a treia ediție a Festivalului Operelor Independente. Scopul? Buna dispoziție, bucuria de a cânta, dar și cucerirea publicului, premiilor și experienței scenice. Îndeplinit cu succes!

După o noapte petrecută în trenul Cluj-Iași, după un alt eveniment de o însemnătate și o încărcătură emoțională aparte, totul a părut o aventură! Ne-am simțit artiști în adevăratul sens al cuvântului și parcă abia acum toate amintirile despre turnee, depănate de către cei pe ai căror urme pășim au sens. Neprevăzutul, însă, a fost cât de prevăzut posibil, datorită căldurii și bunăvoinței cu care suntem mereu primiți înainte de o reprezentație, atât de coordonatorii noștri, de această dată regizorul Iulian Sandu, cât și de organizatorii Festivalului, care merită pe deplin felicitările și aplauzele noastre pentru inițiativă și pentru felul în care aceasta se concretizează în fiecare an, din ce în ce mai frumos!

Așadar, luni, 20 mai, ora 19:00 pe scena Ateneul din Iași am trăit împreună poveștile amoroase ale protagoniștilor atât de frumos conturați de către geniul lui Wolfgang Amadeus Mozart, într-o distribuție formată din Christine Razec (Sandrina), Denis Ursan (Contele Belfiore), Vîga Ramon (Il Podestà), Florina Dan (Arminda), Mányoki-Kántor Bence (Nardo), Antonia Iacob (Ramiro), Kincső Pál și Cristiana Cenean (servitoarele lui Il Podestà) și, onorată să pășesc pe aceeași scenă cu ei, cum mă declar mereu, subsemnata (Serpetta). Am fost urmați cu succes, marți, 21 mai, de protagoniștii operei „The Old Maid and the Thief” de Gian Carlo Menotti, Diana Gheorghe (Leatitia), Mark Kincses (Bob) Ale Coșbuc (Miss Todd), Cezara Teodora Diță (Miss Pinkerton) și Lupu Bogdan Ionut (narator). La pian, unica și inegalabila noastră iubită doamnă Coco Ghenceanu.

Mă simt norocoasă, binecuvântată chiar de oportunitatea de a lucra sub îndrumarea unor asemenea profesori, dar și alături de colegii mei, de la care am atât de multe de învățat cu fiecare repetiție. Deși se spune (cu un mare sâmbure de adevăr) că „scena e a lui Dumnezeu, iar culisele sunt ale… celuilalt”, noi am învățat ce înseamnă satisfacția lucrului bine făcut împreună, împlinirea și satisfacția pe care ți-o dă studiul asiduu și corectitudinea, obiectivitatea din ochii celor care ne îndrumă pașii către vise împlinite și țeluri cât mai înalte atinse. Mă rog să regăsesc atâta bunătate, drag de muncă și încredere în tânăra generație în cât mai mulți dintre cei sub oblăduirea cărora voi avea ocazia să valorific talantul care mi-a fost încredințat și să descopăr ceea ce-mi este hărăzit. De la Festival, Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”, reprezentată de această dată de cele două producții anterior menționate, s-a întors cu nu mai puțin de 5 premii, iar acestea sunt: Premiul pentru creație feminină (rol principal), obținut de Christine Razec pentru rolul Sandrina, Premiul pentru creație masculină (rol principal) obținut de Mark Kincses pentru rolul Bob, Premiul pentru creație feminină (rol secundar) obținut de Diana Gheorghe pentru rolul Leatitia, Premiul pentru creație masculină (rol secundar) obținut de Mányoki-Kántor Bence pentru rolul Nardo și Premiul de Excelență „George Zaharescu” obținut de conf. univ. dr. Codruța Ghenceanu. Bravissimi!

Alături de bucuria unei noi scene, unui nou spectacol reușit, șederea la Iași a venit ca o vacanță bine meritată, pre-ultima-sesiune din anul IV, ca o evadare de la realitate, de care aveam atât de tare nevoie. La Iași mi-a plăcut întotdeauna! De această dată mai mult decât de obicei, pentru că a avut loc în sfârșit întâlnirea dintre mine și cel mai frumos motan din lume, pe numele său Pousseau, stăpânul (inimii) Dariei Popp. Mi-am revăzut prietenii și locurile dragi deopotrivă… și mâncarea! N-ai cum, odată încercate, să nu-ți fie dor de Crispy de la Mamma mia sau de coastele de la Legend. Știți voi despre ce vorbesc… Și-apoi, Palatul Culturii, locație care cere o ședință foto. Vremea a ținut și ea cu noi și nu pot decât să sper că mă voi întoarce curând!

Lista participanțiilor la cea de a treia ediție a Festivalului Operelor Independente a fost întregită de studenții Universităților de Muzică din Iași – cu spectacolul Casting, adaptare după Der Schauspieldirektor de Wolfgang Amadeus Mozart, regia Alexandru-Radu Petrescu -, București – cu spectacolele Amorul doctor de Pascal Bentoiu, Carmen, o tragedie andaluză, fragmente din opera Carmen de Georges Bizet, regia Daniel Prallea-Blaga -, și Timișoara – cu spectacolul Vocea umană de Francis Poulenc în regia lui Nicolae Mihai Brânzeu, spectacol care a câștigat Marele Premiu al Festivalului. Îi felicit cu sufletul pe toți, atât pe participanții direcți, cât și pe coordonatorii lor, și sper din suflet să ne vedem și la anul! De asemenea, mă înclin încă o dată în fața organizatorilor! Vă mulțumim pentru ceea ce faceți pentru noi, tinerii artiști lirici!

2

You might also like