Mariachi, din nou la Cluj

Opera Națională Română din Cluj-Napoca, în parteneriat cu Rotary Club Cluj-Napoca, a organizat cea de a XI-a ediție a evenimentului artistic caritabil Serbările iernii. Această manifestare este deja o tradiție pentru Clubul Rotary Cluj-Napoca și reprezintă o ocazie de a onora performanțele școlare deosebite ale elevilor clujeni la Olimpiade Naționale și Internaționale și de a premia câștigătorii Concursului de eseuri „Școala Ardeleană”. Premierea din debut este urmată de un spectacol caritabil pe care clubul îl oferă în colaborare cu Opera Națională Română, de această dată fiind vorba de o Gală de muzică mexicană, Mariachi de Anul Nou, susținută de soliștii Hector Lopez, Cristian Mogoșan, Geani Brad și Florin Estefan, dar și de instrumentiștii Marian Bălan (chitară) și Radu Dunca (vioară),  acompaniați de Orchestra Operei, sub bagheta tânărului dirijor Gabriel Bebeșelea. Spectatolul este o revenire fastuoasă a minunatului concert La Negra Noche, care a încheiat în focuri de artificii stagiunea 2015-2016 a Operei clujene în luna iulie a anului trecut și aduce pe scenă un repertoriu de șlagăre hispanice, în orchestrația lui Sabin Păutza, Flaviu Mogoșan și Ștefan Novak.

Pe scenă au urcat două personalități ale Clujului, academicianul Ionel Haiduc și profesorul Ioan Aurel Pop, care au înmânat premiile olimpicilor naționali și internaționali la discipline precum Biologia, Tehnologia Informației și Comunicării, Muzica, secțiile Teoretică și Interpretare Muzicală, Limba Germană și Istorie, dar și laureaților Concursului „Școala Ardeleană”, care au primit, pe lângă diplome, și un set de cărți. Locul I a fost obținut de Claudia Ioana Coste. Ioan Aurel Pop: „Școala Ardeleană se încadrează în Iluminism, care s-a întins în Europa de la Atlantic până la Ural. Toate popoarele civilizate au avut reprezentanți în acel Secol al Luminilor, care a crezut că prin cultură se poate ajunge la libertate. Învățații Școlii Ardelene, Samuel Micu, Gheorghe Șincai, Petru Maior, Budai-Deleanu și mulți alții pe care de regulă nu-i pomenim, au crezut sincer că școala și învățătura înaltă pot asigura prosperitatea unui popor și, asigurând prosperitatea popoarelor, întregul continent european va prospera. De aceea, cred că merită să cinstim anual această mare mișcare culturală care s-a chemat „Școala Ardeleană”, iar Clubul nostru face acest lucru alături de Universitate, de Filiala Cluj a Academiei Române, alături de editura care se numește „Școala Ardeleană” și are sediul în Cluj, toate onorând ceea ce s-a chemat și se cheamă „Prin cultură, la libertate”.”

La fel ca și în spectacolul La Negra Noche, soliștii Hector Lopez, Cristian Mogoșan, Geani Brad și Florin Estefan s-au transformat complet în Mariachi veritabili, atât prin costumație, cât și prin machiaj și atitudine și au încântat auzul publicului cu lucrări celebre de inspirație hispanică, precum No puede ser de Pablo Sorozábal, Granada de Augustin Lara și Cielito lindo de Quirino Mendoza y Cortés. Din păcate, nici de această dată tenorul Marius Vlad Budoiu nu a putut fi prezent pe scenă în cadrul acestui spectacol, motivele ținând de starea de sănătate a solistului. Seara lirică a fost îmbogățită și cu momente instrumentale, precum cel care a deschis Gala, Las bodas de Luis Alonso de Gerónimo Giménez sau Concierto de Aranjuez, partea a II-a (Adagio) de Joaquín Rodrigo, în interpretarea chitaristului Marian Bălan, și Por una Cabeza de Carlos Gardel și Alfredo Le Pera, în interpretarea violonistului Radu Dunca. Atmosfera caliente a fost întreținută pe parcursul recitalului de momentele de dans oferite de perechea formată din Kriszta Vălu și Alex Claudiu Lazea. Aplauzele din finalul, dar și publicul numeros al Galei hispanice au demonstrat din nou succesul pe care îl are acest concept unic în România și au recompensat munca celor de pe scenă și din spatele acesteia. Regia artistică a fost realizată de Alina Simona Nistor, iar scenografie, de către Vlantin Codoiu.

În săptămâna ce urmează, Opera Națională Română din Cluj ne așteaptă în sala sa pe 11 ianuarie la Bărbierul din Sevilla de Gioacchino Rossini, spectacol care are o distribuție de excepție din care fac parte baritonul Marian Pop și tenorul Ioan Hotea, și pe 22 ianuarie la Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, un spectacol de care chiar mi-era dor! Sper să ne vedem într-un număr cât mai mare la operă!

Kisses, Bianca

2

You might also like